Глава УГКЦ у 315-й день війни: «Основна мета пришестя Христа — наше спасіння»

Господь приходить у серце землі, як Він потім зійде в ад, місце темряви й очікування померлих, і виведе всіх людей до світла. Про це сказав Отець і Глава УГКЦ Блаженніший Святослав у щоденному зверненні у 315-й день війни.

Предстоятель зазначив, що місцем найзапеклішого протистояння є вже знані на весь світ героїчні міста Бахмут і Авдіївка. Ворог наніс удар по Запоріжжю — пошкодив елемент інфраструктури. Вночі з важкої артилерії завдав удару по Нікопольщині. На Херсонщині постраждало місто Берислав, де ворог обстріляв ринок.

Блаженніший Святослав зауважив, що Різдво в багатьох людей асоціюється з домашнім теплом і затишком. Однак не треба забувати про прихід Сина Божого. Це — жест упокорення з боку Бога, щоби продемонструвати солідарність із людиною. «Він [Христос], існуючи в Божій природі, не вважав за здобуток чи непорушний привілей свою рівність із Богом, а понизив себе аж до смерті, і то смерті хресної», — процитував Блаженніший Святослав послання апостола Павла до филип’ян. Для святих отців це пониження Бога починається у Різдві.

«Бог… низходить до людини. Він стає настільки убогим, що народжується у вертепі, у печері, збагачуючи нас своїм божеством. А ми, які зубожіли внаслідок гріха і відпадіння від Бога, стали тепер багатими завдяки Його щедрому дару», — сказав Патріарх.

Відтак він поміркував над значенням слова «вертеп». Для більшості з нас воно означає театральне дійство, пов’язане з народженням Христа. Але буквально слово «вертеп» — це укриття, печера, хлів, де народився Христос. Якщо ми поглянемо на ікону Різдва Христового, то побачимо посередині чорну пляму, темну печеру, куди приходить Боже світло. Якщо уважно придивитися до тієї печери, то можна побачити паралелі з проваллям, зображеним на іконі «Зішестя в ад».

Друге пониження, якого зазнає Христос, — це підпорядкування наказу кесаря підписатися у своєму місті. Третє обмеження, як зазначив архиєрей, — це огортання пеленами в яслах. Це — ознака того, що Христос прийшов розірвати гріх, якими ми обплутані, і зробити нас вільними.