Про це повідомляє Департамент інформації УГКЦ.
Говорячи про дотеперішній досвід, о. Мотрук зазначив, що «поштовхом до активізації церковних структур та інтеграції у цифровий простір» став період активної фази коронавірусної пандемії. «Завдяки швидкій цифровізації УГКЦ уже мала певний досвід перед лицем майбутніх викликів. Подібні кризи лише створювали додаткові можливості для Церкви, щоби знову займати своє належне місце в публічному просторі», — сказав доповідач.
Священник зазначив, що «Церква вже тоді мала добре підґрунтя щодо налагодження комунікації у кризовий період». «Саме тому в перші дні війни комунікація УГКЦ не зупинилася, а швидко реорганізувалася. Церква і її структури стали медіаприсутніми ще більше, ніж до цього моменту», — наголосив о. Микола.
Доповідач відзначив щоденні відеозвернення Блаженнішого Святослава, які той розпочав записувати з перших годин російського вторгнення. Середня кількість їх переглядів на YouTube — 9135, Instagram — 4500, Facebook — 5300.
Отець Мотрук зазначив, що «через соціальні мережі УГКЦ вдалося згуртувати людей, які нині розкидані по світу». «Ба більше, трансляції богослужінь, випуски програм з обговоренням актуальних тем, радіоефіри й онлайн-молитва „Вервиця єднає“ стали основними в подоланні бар’єрів крізь кордони. Ефект віртуальної присутності дав змогу Церкві втримати уражену викликами спільноту в єдності», — констатував доповідач.
Не менш важливим кроком стала комунікація зі світом. Інтервʼю іноземним виданням, розсилки з важливою інформацією, участь у телепрограмах, а також особисті розмови Глави УГКЦ, єпископів і священників відіграли важливу роль в об’єднанні країн та допомогли всебічно репрезентувати ситуацію, у якій опинилися українці.
Доповідач припустив, що повномасштабне вторгнення, гіпотетично, вибудувало для УГКЦ нові виходи на медіа як загальноукраїнського значення, так і світового, оскільки питання України стало актуальним для всього світу. Щобільше, інструменти масової комунікації, які раніше віддаляли людей від Бога, вдалося перетворити на засіб служіння, що наближає як до Церкви, так і до виру подій, що розгортаються на території України.
«Підсумовуючи, — сказав о. Микола Мотрук, — варто віддати належне Українській Греко-Католицькій Церкві, яка у критичний період вдало ввійшла в новий для себе простір із метою поширення власного голосу та євангелізації. Однак на віртуальному полі для неї залишається ще багато роботи».
Доповідач дав свої рекомендації для покращення церковної комунікації в умовах війни. Серед них, зокрема: стати «на крок ближче до молоді» через входження у мережу Tik-Tok зі соціальними темами, створення бренд-буку церковних структур і розробку зручного мобільного застосунку УГКЦ.
Департамент інформації Івано-Франківської Архієпархії УГКЦ