Про це пише Департамент інформації УГКЦ.
Глава Церкви зауважив, що в неділю Всіх святих ми запрошені побачити плоди Духа Святого в людському житті. Цього дня згадуємо старозавітних праведників та всіх подвижників християнського життя Нового Завіту. Однак у чому полягає святість, як вона виявляється в житті? Блаженніший Святослав пригадав слова Христа зі сьогоднішнього Євангелія: «Хто визнає Мене перед людьми, того і Я визнаю перед Отцем моїм Небесним».
Що означає «визнати»? За його словами, тут не йдеться про знання як акт нашого розуму, але радше про ісповідання Христа перед людьми: «Ісповісти Бога перед людьми означає признатися до Нього, означає посвідчити те, що Бог вчинив мені… Сьогодні для нас, християн, визнати Христа перед людьми означає признатися до Божої любові, яку Він має до нас, означає визнати, що в нас живе Дух Святий, признатися до Божої любові, яку ми носимо в собі».
Цитуючи святого Августина, Блаженніший Святослав наголосив, що в цьому уривку йдеться не так про те, щоб ми пізнали Бога, як про те, щоби Він нас пізнав. «Бути „пізнаним“ Богом означає бути „любленим“ Богом. „Знати“ тут означає „любити“», — зазначив він.
Однак любов тут проголошується як любов взаємна, як посідання самого Духа Божої любові. Христос каже: «І я визнаю перед Отцем моїм Небесним». Тобто, я впізнаю того, хто Мене любить, того, хто намащений моїм Духом.
Блаженніший Святослав звернув увагу, що книга Одкровення урочисто описує, як вкінці історії Христос визнає того, хто буде триматися Його імені, і впізнає кожного, хто носить на собі Його печать.
Він пояснив, що коли ми одержуємо дар Святого Духа, то чуємо, як священник, помазуючи нас, каже: «Печать дару Святого Духа. Амінь». Та печать Духа, та Божа любов, яка спочиває у нас, зробить нас впізнаваними серед множества інших людей і народів укінці історії. І саме за знаком Божої любові, яка спочиває в нас, Христос впізнає, ісповість нас, покаже, виявить перед Отцем своїм Небесним.
Відтак Блаженніший Святослав замислився над тим, як бути святим під час війни. «Ми цього тижня пережили страшне потрясіння від підриву Каховської дамби, ГЕС. Ми бачили, як море диявольської злоби розлилося вкотре Україною. Як нам серед моря злоби зберегти в собі силу Божественної любові? І тут маємо дуже цікавий заклик саме в сьогоднішньому Божому слові. Залишитися носіями Божої любові — це дорога до святості», — наголосив Блаженніший Святослав.
Тому нині, розповів він, у храмах УГКЦ збирають усе те, що допоможе врятувати людське життя на Херсонщині: воду, продукти, готують нові місця, щоби прийняти людей, чиї будинки затоплені чи зруйновані.
Ствердивши, що любов Божа в людині завжди має дуже конкретні вияви, Блаженніший Святослав наголосив, що сьогодні в українців вона виявляється як любов до своєї Батьківщини.
«Чи патріотизм може бути дорогою до святості? — запитав він. — Коли ми, українці, говоримо про любов до Батьківщини, нас часто звинувачують у націоналізмі. Коли відстоюємо право на існування свого народу, своєї держави, нас звинувачують, що ми в той чи той спосіб порушуємо плани, навіть так звані мирні плани, глобалізованого людства наших днів. Але святі завжди, в усі часи й народи, були певною провокацією для всіх, хто поруч, бо показували якусь дальшу перспективу людського життя».
«Бо все те, — продовжив Глава Церкви, — що ми маємо в тому житті: батька, матір, поля, дім, рідних, близьких — це лише ікона Божої любові до нас із вами, любові, яка кличе до взаємності, любові, яку нам дарує Господь, закликаючи кожного з нас віддати самого себе їй. І лише тоді, коли ми визнаємо перед сучасним людством Бога як джерело тієї любові, тоді сповнимо своє завдання, дамо своє християнське свідчення».
«Всі святі, моліться за нас, щоб сила, необмежений океан Божественної любові висушив те море людської злоби, яку виливає на Україну російський окупант. Нехай Дух Святий у своїх святих наших днів перетворить смертоносну війну на оазис Божого життя та миру, справедливого миру для України», — завершив Блаженніший Святослав.
Департамент інформації Івано-Франківської Архієпархії УГКЦ