Відповідно до ранкових повідомлень, за минулу добу українські військові відбили 20 атак російських окупантів на українські міста і села… Херсон залишається мішенню чергової атаки росіян, які методично розстрілюють лікарні, так цими днями було знищено дитячу . «Ще раз нагадуємо всім, що такого типу злочини проти цивільного населення є порушенням міжнародного гуманітарного права, яке діє під час будь-якого військового конфлікту чи збройного протистояння», — наголосив Предстоятель.
«Відповідно до повідомлень органів державної влади України, станом на 16 січня 336 дітей вважаються зниклими безвісти, 455 загинуло, 897 поранені. Але, Богу дякувати, 9 916 дітей вдалося знайти у цих буремних воєнних подіях в Україні», — ствердив Глава Церкви.
Сьогодні Блаженніший Святослав роздумував над літургійними текстами, які описують жест занурення Христа у води Йордану. Стихира утрені проголошує: «Велике і страшне це таїнство; Бог уподібнився до людей і, цілком не знаючи гріха, як винуватець, просить Івана, щоб Його хрестив у Йордані. Благословенний Ти, що прийшов, Боже наш, слава Тобі!».
Глава Церкви звернув увагу на момент низходження Бога, яке, за його словами, має чіткі топографічні ознаки. Оскільки річка Йордан протікає в тектонічному розламі земної кори і є найнижчим рівнем суші, тому, йдучи на Йордан, Спаситель справді фізично опускається.
У йорданському Богоявленні, каже архиєрей, начебто ще глибше відкривається зміст наслідків такого Божого низходження. Христос іде в Йордан, щоби хреститися. Коли ми чуємо сьогодні те слово українською мовою, то, можливо, вповні не розуміємо змісту того жесту. «Хреститися» в буквальному сенсі означає «зануритися». «Христос іде, щоб зануритися в йорданські води. Проте цей жест занурення в хрещенні Івана означає очищення від гріхів, змиття нечистоти. І ось нинішня Літургія розкриває антиномію — як це можливо, щоб святий, безгрішний хрестився, щоб чистий просив ще якогось очищення?» — задумується Патріарх.
«Велике це таїнство… Бог Христос, Син Божий, цілковито не знаючи гріха, як винуватець, просить хрещення? Але, властиво, ми бачимо, що те Христове занурення в низходженні в йорданські води означає занурення Бога в людську історію, у людські обставини життя, — занурення чистого в наслідки гріха людини», — зазначив він.
Глава УГКЦ зауважив, що Христос, занурюючись у води Йордану, у якому люди залишали гріхи, узяв їх на себе. «Тому, коли Він вийде з води, із цього глибокого самоприниження, Іван скаже про Христа: „Ось Агнець Божий, який бере на себе гріхи світу!“, — сказав Глава Церкви.
На переконання Отця і Глави УГКЦ, занурення Христа у води Йордану є моментом, коли Він приходить, щоб узяти на себе провини, наслідки гріхів людства і, вмираючи на хресті, їх знищити. «Сьогодні Він низходить у найнижчу топографічну точку суші — це наче провісник Його низходження в глибини підземні під час пасхального таїнства. А Його вихід із хрещальних вод Йордану — провісник Його воскресіння з мертвих. Велике це таїнство… Той, хто безгрішний, як винуватить, просить Івана, щоб хрестив Його у Йордані», — пояснив архиєрей.
«Господи, ми знаємо, що Ти сьогодні занурюєшся у своєму хрещенні в біль, страждання України. Ти береш на себе гріхи нашого народу, щоб нас омити. Ти, як винуватець, просиш хрещення замість тих, хто справді завинив. Ти — єдиний Святий, своєю святістю очищаєш нас, немічних людей. Дай нам силу, очисти нашу українську землю від усякої нечисті, особливо тієї, що несе смерть і розруху. Господи, Ти, що йдеш зануритися в йорданські води, будь благословенним, бо приходиш до нас як явлений нам у наших обставинах живий Бог», — просить Блаженніший Святослав.